Selasa, 8 Mei 2012

Berakhirnya Perjuangan

Pejam celik, pejam celik sekejap je dah bulan Mei. Alhamdulila hari yang aku tunggu dah tiba. (che! macam nak umum kawin je) Sebenarnya nak cerita pasal Konvokasyen. Terharu sebab bergelar Geraduan. Sebab dulu kecik-kecik cuma dapat tengok orang pakai topi  than kat topi tu ada benang berjurai-jurai, lepas tu  tengah pegang sijil yang bergulung, baju jubah ala-ala hakim gitu. Teringin sangat! Sekarang baru dapat merasa. Alangkah bertuahnya badan. Tuan Rumah Konvokasyen kali ni dekat Segamat. 






Saat membanggakan bila mama and ayah tengok aku naik pentas amek sijil. Walaupun aku kecil tapi mama and ayah still boleh nampak aku kat skrin yang besar gedabak. Ayah cakap " terkedek-kedek jalan, kecik je" =__=" Sentap. Akak kembar, adek-adek and nenek aku pun ikut sekali. Tak ketinggalan. Masing-masing beri support yang terbaik. Paling bertuah kawan-kawan yang tak pernah lupa. Still macam dulu walaupun dah lama tak jumpa. Apa pun lepas ni merancang untuk masa yang akan datang. Perjuangan belum selesai. 



1 ulasan: