Ahad, 8 Januari 2012

Everything for you

Happy Monday day everyone! Ok, aku tahu ramai yang benci hari Isnin sebab Monday ialah permulaan. Permulaan bekerja, sekolah, semua la. Bila tanya, semua benci Monday. Kesian Monday, kau di benci. Tapi permulaan hari Isnin aku hari ni, sangat membahgiakan sebab aku duduk rumah. Yeah! Selalu time-time macam ni aku dah dalam kelas, dengar pensyarah membebel. I miss that time.  ^-^ 

Ok, malas nak membebel panjang. Hari Sabtu lepas aku bawa arnab aku pergi Klinik haiwan dekat Taman Universiti Skudai. Nak chek. Takut ada yang tak kena dekat arnab aku. Aku rasa dia ada kutu. Sebab bulu arnab aku gugur.


Belum sempat aku keluarkan arnab aku dari kandang, ada 2 orang pembantu terkam arnab aku. Terkam sebab comel sangat. erk! agak terkejut. "i like this rabbit", u tak kawinkan dia ke? Kalau dia ada anak, anak dia nanti u bagi dekat i" Katanya. 

Doktor mula chek, mula-mula potong kuku, than doktor chek semua anggota badan arnab. Doktor chek telinga. Banyaknya kotoran dalam telinga arnab aku. Lepas tu, potong bulu arnab pula yang semakin menebal sampai tak nampak mata. 

Doktor say, " your rabbit its ok. Nothing happen. Kutu pun tak ada. Mungkin sebab bulu dia yang sangat tebal. What your Rabbit name? Dolly? Rabbit u jantan. U taw?"

Erk! =_=" aku terdiam. than ketawa." Oh,yek ke. I tak tahu. Orang yang bagi i arnab ni, dia cakap betina. That why i letak nama dia Dolly.  
Lepas ni dah boleh tukar nama Dollah pulak. ^-^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan