Sabtu, 14 Januari 2012

Khidmat Negara

Happy Saturday everyone! (^_^)/  Aku nak cerita pasal pengalaman aku masa aku sertai Khidmat Negara. Untung betul aku tercalon dalam senarai Khidmat Negara. Macam mana aku tahu nama aku tersenarai? Sebab masa aku sekolah, aku bawa handfone pergi sekolah tetiba kawan sebelah aku ni tanya..............
Syazwan : kau dah chek nama kau tersenarai dalam khidmat negara tak?
Aku          : Aku tak chek lagi. Kenapa?
Syazwan : Aku dah chek, nama aku tak tersenarai dalam khidmat negara. Fuh! Selamat hidup aku.
Aku          : Eh, macam mana kau Chek?
Syazwan : Aku chek pakai mcj je. Kau try la.

Tetiba................

Aku          : Oh shit! Nama aku tersenarai dalam Khidmat negara.
Syazwan : Hahahaha. Padan muka.

Bila dah dapat tahu kene pergi, time belajar sepatah haram tak faham cikgu ajar dekat depan. Terus tak boleh beri tumpuan. Dalam fikiran aku "Uish, 3bulan aku kat sana mesti aku hitam. Kalau tak pergi kene denda pula." Itu je aku fikir dalam kepala otak aku.



Alhamdulila 3 bulan aku kat sana rupa-rupanya seronok yang amat. Memang best. Orang yang tak tersenarai nama dalam khidmat negara memang rugi. Aku rasa tak sia-sia. Macam-macam pengalaman yang aku dapat. Aku tersenarai dalam kumpulan 1 tahun 2009. 


Pusat latihan Khidmat Negara aku bertempat di Kem Semberong Ayer Hitam. Kalau nak masuk sini memang pendalaman gila tempatnya. Kiri kanan hutan, pokok-pokok sawit. Nak lari pun memang kompom sesat punya. Pape pun, sesiapa yang dapat pergi khidmat negara ni, jangan la rasa menyesal. Tak akan menyesal pun. Rasa beruntung adalah. Peluang hanya datang sekali. So, rebut peluang ni. o(^o^)o

*Habis je 3 bulan mama and kakak kembar aku cakap "Mama tengok muka Pino tak hitam pun. Makin putih adalah" (^_^). Yeah! itu adalah benar. Muka aku tak hitam langsung.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan